Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rebecca Jansen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rebecca Jansen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

24 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo,
in mijn profiel hebben jullie kunnen lezen dat ik straks voor een half jaar naar Tanzania ga. De stichting Upendo Daima, waar ik voor ga werken, heeft een eigen website. Daarop kun je lezen hoe de stichting zich inzet voor de straatkinderen van de regio Mwanza.
www.upendodaima.nl
Wanneer ik straks in Tanzania ben wil ik graag creatieve therapie( beeldend) gaan geven aan de straatkinderen daar. Omdat ik nu nog niet weet welke creatieve middelen daar voor handen zijn en wel graag direct aan de slag wil gaan, heb ik besloten om vanuit Nederland enkele spullen mee te nemen. Deze spullen wilde ik graag kosteloos inzamelen en dan in dozen, via een zeecontainer, naar de haven van Mwanza sturen. Aangezien ik niet zwem in het geld en het sturen van dozen per container toch redelijk prijzig is, heb ik geprobeerd om, ter compensatie, gratis of tegen een lage prijs aan de spullen te komen.
Daarvoor heb ik de afgelopen maanden diverse 'bedel' brieven gestuurd naar onder andere Bruynzeel en Talens. Deze bedrijven krijgen echter elke week heel veel aanvragen en konden mij niet verder helpen. Ik heb een aantal weken terug op het internet een oproepje geplaats. In de advertentie vroeg ik mensen 'oud' speelgoed te doneren voor de straatkinderen in Tanzania. Ook vroeg ik om potloden, papier, verf en andere materialen waarmee ik en de kinderen straks aan de slag kunnen gaan.
Verschillende mensen hebben gereageerd. Ik heb van deze mensen gratis mooie houten puzzels, spelletjes, potloden en papier gekregen. Ook via andere wegen ( kennissen)kreeg ik potloden, pennen, papier en ander materiaal. Erg leuk!
daarnaast heb ik nog wat spullen gekocht, zoals krijt en verf.
Na het verzamelen van de spullen kwam het inpakken. Ik ben een paar weekenden bezig geweest met het sorteren van spullen en het inpakken, herpakken, intapen en labelen van de dozen.
Afgelopen week zijn de ingepakte dozen met de auto naar Burgh-Haamstede gebracht, waar het bedrijf DPA ze in de container zal zetten. De eerste lading gaat binnenkort dus de zee op, richting Tanzania.
Tot zover dit verslagje over de dozen. Ik wil de mensen die mij geholpen hebben met inzamelen van spullen, met pakken en/of met rijden alvast via deze weg bedanken.
Groeten Rebecca

  • 25 Juni 2007 - 13:30

    Sarah:

    hee Rebecca,
    wat goed dat je nu zo een site hebt! Ga ik vast regelmatig checken als je dan in Tanzania zit.
    Maar gelukkig zie ik je nu nog wel een paar keer live he? :)
    liefs en tot vrijdag ofzo Sarah

  • 27 Juni 2007 - 15:05

    Eva:

    Dag Rebecca,
    Leuk dat we op deze manier nu al kunnen meereizen. Het is niet mis wat je bij elkaar hebt weten te sprokelen.
    Succes met de afronding van het studiejaar en de voorbereidingen voor de reis. groet Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 46405

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

On the road again

28 Juni 2011 - 02 December 2011

Central America, here I come

15 Oktober 2007 - 11 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: