Nog 6 weken slapen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rebecca Jansen - WaarBenJij.nu Nog 6 weken slapen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rebecca Jansen - WaarBenJij.nu

Nog 6 weken slapen

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

02 September 2007 | Nederland, Amsterdam

Hamjambo,
even weer een berichtje van mij.
Nog steeds vanuit Nederland.
Afgelopen week zijn enkele van mijn medestudenten vertrokken naar het buitenland.
Het lezen van de emailtjes waarin zij gedag zeggen en/of het lezen van de eerste indrukken in bijvoorbeeld Suriname doen mij ook verlangen naar .....weg gaan en weg zijn.
Ik moet nog even wachten. 15 Oktober vertrek ik met het vliegtuig via Londen naar Dar es Salaam. Vanuit daar moet ik nog vervoer regelen naar Mwanza.
In tussen tijd zal ik mijn tijd steken in school en in het leren van de taal Swahili. De afgelopen weken heb ik veel woordjes bijgeleerd, maar om eerlijk te zijn kan ik nog geen hele gesprekken voeren in het Swahili. Maar dat komt misschien nog wel. Haraka, haraka haina baraka zal ik maar zeggen. ( vrij vertaald..haastige spoed is zelden goed)

Buiten dat ik mijn tijd gestoken heb in het leren van Swahili, ben ik bezig geweest met geld inzamelen voor de stichting en voor de aanschaf van materialen. In een eerder bericht schreef ik dat de dozen die ik ingepakt had snel per zeecontainer zouden worden verscheept, zodat ik, wanneer ik in Tanzania aan kwam, direct materialen had om mee te werken. Een week of twee geleden hoorde ik echter dat de container destijds niet vol genoeg was en dat de dozen nog steeds hier in Nederland staan. Wel wat vervelend, maar niets aan te doen. Gelukkig heb ik, door middel van (S)teun- boekjes ( zie voor meer informatie http://www.steun.nl/ ) en door donaties van vrienden en familie nog wat geld bij elkaar gekregen dat ik straks kan gebruiken voor de aanschaf van materialen en dergelijke. De dozen zullen nu later aankomen, maar alsnog van pas komen. Nog even over de donaties. Een keramiek kunstenares uit Halsteren
( Brabant), Jannie Boers, heeft onlangs besloten te stoppen met haar atelier, waar zij zelf kunst maakte en workshops gaf. Zij had in haar atelier nog veel werk staan en wilde dit graag verkopen. De opbrengst van de keramiek kunstwerken wilde ze graag doneren aan een goed doel. Via via hoorde ze van mij en mijn plannen omtrent creatieve therapie en straatkinderen in Tanzania. De verslaggeefster van Weekblad de Bergen op Zoomse Bode beschreef het als “De kringloop der creativiteit…..Jannie verkoopt al haar kunstwerken van keramiek en Rebecca gaat met de opbrengst ervan kleien met straatkinderen in Tanzania.” Ik vond het wel leuk beschreven. We hebben een hele zaterdag verkoop gehouden in haar atelier en op één dag zo’n 600 euro opgehaald. Later die week werd er nog meer keramiek verkocht. Een week later heb ik, samen met mijn moeder en enkele vrouwen van de Missienaaikring ( kijk op Wikepedia) uit Nispen nog op een braderie gestaan. De verkoop van keramiek deed het hier niet geweldig, maar een ingenieus knikkerspel trok kinderen ( en ouders) aan als een magneet en al met al leverde dat ons meer dan 250 euro op.

Gisteren had de Stichting Upendo Daima een donateurs-dag in Nederland.
Marga, de co-ordinator van het project is momenteel op verlof in Nederland en was ook aanwezig. Het was een gezellige dag met veel lekkere hapjes, Tanzaniaans eten en verhalen over de stichting.
Ik heb veel goede en leuke verhalen gehoord over Upendo Daima en foto’s gezien van zowel de dagopvang in de stad als van de opvang voor ex-straatkinderen buiten de stad. Het zag er allemaal goed uit. Ik heb echt veel zin om te gaan en ben er zeker van dat ik een geweldige tijd zal hebben.

Tot zover mijn verhaal. Ik houd jullie op de hoogte en zal waarschijnlijk nog wel van me laten horen voordat ik weg ga.
Tutaonana,
Rebecca

  • 02 September 2007 - 19:42

    Ruth.:

    Hey Rebecca,

    Het ziet er allemaal heel leuk uit en ik ga zeker je updates lezen. Heel veel plezier alvast maar gelukkig kan ik nog 6 weken van je genieten.

    Liefs Ruth

  • 12 Oktober 2007 - 10:08

    Bert:

    nu nog slechts 3 nachtjes te gaan voor je weg gaat, hou ons op de hoogte .We zullen je missen.
    liefs,
    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 46392

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

On the road again

28 Juni 2011 - 02 December 2011

Central America, here I come

15 Oktober 2007 - 11 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: