Karibu - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rebecca Jansen - WaarBenJij.nu Karibu - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rebecca Jansen - WaarBenJij.nu

Karibu

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

17 Oktober 2007 | Tanzania, Dar es Salaam

Hier zit ik dan: in Tanzania.
Vandaag heb ik een drukke, lange, stoffige en dure gehad. Het was een dag met veel wachten, veel, heel veel mensen die, natuurlijk niet gratis, hun diensten aanboden en mij overrompelden met bedragen en dergelijke. Maar ook een dag met een vreemd gevoel van heimwee. Geuren, kleuren en het gevoel van stof en hete zon op mijn huid riepen herinneringen op van vroeger.
Gisterenavond, toen we een tussenstop maakten op het vliegveld van Kilimanjaro en ik even buiten op het trappetje mocht staan rook ik de lucht van Afrika. Niet te beschrijven, maar na mijn idee erg lekker.

Ik houd het nu even kort. Ben erg moe en daarnaast is mijn internettijd bijna om. Morgen misschien meer. Voor nu, groeten en lala salama

  • 17 Oktober 2007 - 19:22

    Nelleke:

    Fijnd Rebecca, dat je er nu eindelijk bent! En dat je je via kleuren en geuren al een beetje "thuis" kan voelen!
    Wat fantastisch dat je van plan bent iedereen zo op de hoogte te houden!
    Hier in Amersfoort.g.b. (geen bijzonderheden. Wel stil, dat wel . ik ga maar eens aan de slag met die kamer...
    Groet van JC en N (+ C + S)

  • 17 Oktober 2007 - 20:11

    Eva:

    Dag Rebecca,
    Na een lange reis aangekomen, mooie berichten stuur je. En zo herkenbaar, die geuren, het wachten, de mensen. Wat een ervaring om zo je kinderjaren nu weer tegen te komen.Zelf vind ik de kerosinelucht in de hitte al iets bijzonders hebben en dan de hitte die je helemaal in kan pakken, zodra uit het vliegtuig stapt. Ik krijg er ook een beetje heimwee van.
    Nou meisje je bent er. Leuk om van je te horen en je te volgen op deze bijzondere reis.
    Veel goeds en groeten, Eva

  • 19 Oktober 2007 - 11:46

    Sarah:

    hey Rebs :)
    had hier net een bericht geplaatst, maar om een of ander reden staat die er nu niet. Bij deze nog een poging...

  • 19 Oktober 2007 - 11:49

    Sarah:

    hurra, het is gelukt!
    nou, wat ik wilde zeggen:
    leuk dat je nu eindelijk goed bent aangekomen in Tanzania. Hoop dat je het verder goed hebt en dat je het goed kan vinden met al die mensen daar ( wat me niet al te moeilijk lijkt...:) ). Geniet nog veel van je jeugdherinneringen die je nu weer tegenkomt. ben benieuwd naar je verdere berichten en ga regelmatig deze site checken.
    liefs uit Amersfoort, waar het niet naar Afrika ruikt maar wel naar herfst, wat ook best lekker is!
    Sarah

  • 22 Oktober 2007 - 13:29

    Ils:

    Rebec! Wat goed dat je er bent, en wat lijkt me dat gevoel zo vreemd, om weer een beetje thuis te zijn; want dat is het toch of niet? Meis, ik ga je volgen en super bedankt voor je lieve kaartje! hij is aangekomen!! xx ils

  • 23 Oktober 2007 - 11:10

    Margreet:

    Zo, je bent er, gelukkig mocht je in een hotel slapen tijdens de 'vertraging'. Ik lees het nu pas omdat ik niet zoveel op de pc ben: ik moet een bril en tot dat die er is vermijd ik computers. Anders krijg ik zo'n hoofdpijn...
    Maar jij bent er: mooi weer, bekende geuren, het lijkt me geweldig!

    Groetjes Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 46276

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 26 Augustus 2016

On the road again

28 Juni 2011 - 02 December 2011

Central America, here I come

15 Oktober 2007 - 11 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: